I've got a dog and she's cuter than yours

Olyckan är aldrig långt borta från en fralla >__>

Kategori: Mediciner

Jo, Fia började slicka på sin tass igår, jag kollade på den, såg inget, smörjde med Fuciderm mellan tramptassarna, och satte på henne en tratt (med ett halsband under som höll kvar tratten runt halsen), men idag när hon började slicka sig igen (hon slutade försöka slicka sig på kvällen, så jag tog av tratten) så kollade jag tassen, och det hade då fläkts upp en bit hud på den stora tramptassen.

OCH eftersom hennes tröja-med-påsydd-strumpa var borta så fick jag komma på en ny lösning:


En enkel strumpa gjord med:
1 styck strumpa
2 styck flexband, varav den ena ska kunna gå runt bringan bakom frambenet, och den andra ska vara hälften så lång.

Bilden visar enkelt hur det är gjort :)

Innan jag satte på strumpan så smorde jag såret med Helosan, nu går hon runt obehindrat, slickar inte på det OCH slipper tratten :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: