I've got a dog and she's cuter than yours

En kaosartad dag på stan

Kategori: Allmänt

Nu ska ni allt få höra om vad som hände för ca 2 veckor sedan när jag var ute på promenad.

Det var en fredag, dagen till ära skulle vi i "gänget" ha tjejkväll och skulle köpa mat innan. På grund av en felberäkning av tiden (hej jag är tidsoptimist!) så var jag ute med hunden när vi väl skulle träffas på stan. Detta resulterade i att jag fick dra med Fia när de andra sprang in på diverse matställen och köpte mat.

Men först skulle vi i alla fall träffas i entrén i Folkets Hus, vilket såklart inte gick eftersom hundar aldrig får vara inomhus (jävla skit), så alla fick komma ut så att vi kunde bestämma om vad vi skulle äta, några ville ha sushi, och några ville ha Subway, det blev mycket diskussion om huruvida vi skulle dela på oss eller inte. Under tiden, stod Fia och tuggade på en knut på kopplet (ca 2 år gammalt läderkoppel) och jag upptäckte alltför sent att hon faktiskt bitit av kopplet. FINT!

Så där fick man gå med ett provosoriskt ihopknutet koppel och be till gud att hunden inte gör ett utfall mot någon så att kopplet går sönder igen.

Men det hela gick bra, kopplet höll hela vägen hem, men har nu pensionerats och ersatts av ett svart-rött, rundsytt flexkoppel, och detta ska hundjäveln INTE få tag i!

Inte är det lätt att hitta ett koppel heller i denna koppeldjungel...

Bild härifrån.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: