I've got a dog and she's cuter than yours

En fralla har många fiender

Kategori: Allmänt

För visst är det så? Jag har varit med om det flera gånger att någon hund går förbi och helt plötsligt kastar sig i koplet och skäller som en galning på Fia, bara för att hon finns till.
Ett exempel är bara från igår, två förstklassiga fjortisar på typ 15-16 år gick förbi med en Chihuahua, eller ja, den var liten och hade stort huvud i alla fall. Fia sitter fint i sitt-stanna-kvar, och då börjar den lilla saken morra och tjejerna bah: DUKTIG MILTON!!! - jag menar, hur korkad får man va, om man uppmuntrar ett sådant beteende hos en hund, hos en valp?!
Ugh. Sådana människor vill man bara skjuta.
Andra exempel är en Amstaff(nej, jag tar inte just den som exempel bara för att det är en "kamp"hund), en labrador, en Rottweiler, en dvärgpudel och diverse andra hundar.

Det har la antagligen något att göra med att de inte har någon svans och har en tendens att stirra väldigt mycket (och stirra = utmana), men, ja. Jag vet inte riktigt mer vad jag ska säga.

Dock kan jag förstå de frallor som snarkar som blir påhoppade, för till och med Fia som själv är en fralla kommer inte längre överens med Yoda (frallhane som bor ca 3 minuter från oss) eftersom han har så tät nos. Inte så konstigt då Fia inte snarkar själv eller umgås med andra frallor, men man kunde ju förvänta sig att hon skulle vara lite mer tollerant, men icke...
Avslutar inlägget med en bild på min stirrande lilla fralla :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: