I've got a dog and she's cuter than yours

Kloklippning!

Kategori: Allmänt

Som jag berättat tidigare är kloklippning ett rent helvete hemma hos oss, Fia hatar det och vi är stressade, men tro inte att vi struntar i klorna för det.
Vi har börjat ett klorehabiliteringsprogram, vilket resulterar att vi varannan dag sätter oss med henne och klappar henne samtidigt som kloklipparen ligger framme synligt på bordet och hon ser den.
Så när hon lugnat ner sig börjar man ta i tassarna, bara hålla i dem, och när hon accepterar det tar man upp kloklipparen och pickar lite på klorna. Går det bra klipper vi en klo också.

Detta är däremot INTE okej, sure det är en Chihuahua, men de ska verkligen inte ha SÅ LÅNGA klor!
Jag skiter blankt i nagellacket, men skaffar man en liten råtta, förlåt, Chihuahua, så ska man vara beredd på att ta hand om den! Inte strunta i att klippa klorna i flera veckor.
Fy fan.

Kommentarer

  • marie säger:

    Tack :)

    Nejdå, det kommer komma mer uppdateringar framöver :) Nu på senaste tiden har man mått lite halv kasst så smink har inte kommit på tanken ;p

    2011-01-21 | 11:29:04
    Bloggadress: http://pixelmakeup.blogg.se/
  • M E R E I säger:

    - men hon är dum i huvudet !

    2011-02-10 | 12:18:53
    Bloggadress: http://dajeroma.blogg.se/
  • Leia ♥ säger:

    Våran voffsing gillar inte heller det :S

    2011-02-11 | 13:01:50
    Bloggadress: http://leiabloggar.blogg.se/
  • Beckychu säger:

    Åh, vilket bra tips! Klorehabilitering! Haha xD Jag kan inte klippa klorna på min lilla bäbis, jag får inte. Hon rycker undan tassen precis när jag ska klippa så jag nästan rycker ut klon istället. Det är läskigt och jag blir ju lika rädd som hunden. Då känner hon ju det och tror att det är värre än vad det är. Men det där var ett smart knep! Får också börja med det. :) Superduper!

    2011-05-30 | 17:10:32
    Bloggadress: http://beckychu.blogg.se/
  • Emma säger:

    Hej!! medans du håller på kan du väl anmäla din hund till försökskanin eller nej försöks hund.

    Har själv en hund som inte tycker om att man klipper klorna och det är en ren kamp med hunden.

    Men inte F*N målar jag hans klor och låter dom växa hej vilt..

    Gå till en som kan hjälpa dig med hunden eller ta tjuren i hornen och lär hunden.

    2012-03-10 | 16:46:37

Kommentera inlägget här: